Kultura powinna wyjść poza miasta. Program dla dzieci z małych miejscowości
Dla firmy Orlen wsparcie kultury to nie tylko wielkie imprezy z Festiwalem Chopinowskim na czele. To także inicjatywy, które na co dzień uławiają do niej dostęp dzieciom z małych miast i wiosek, rozwijają ich twórczy potencjał.
Blisko 2,8 tys. wniosków z całej Polski złożono w ramach pierwszej edycji projektu Kulturalny Orlen. Na wsparcie projektów kulturalnych firma przeznaczy 12,6 mln zł. Dofinansowanych zostanie 185 instytucji wybranych przez komisję konkursową – o 85 więcej, niż pierwotnie zakładano. Ze względu na duże zainteresowanie programem zwiększono też budżet projektu. – Traktujemy ten program jako realną inwestycję w przyszłość młodego pokolenia, w ich rozwój, kreatywność i dostęp do kultury – tłumaczy Ireneusz Fąfara, prezes spółki Orlen.
Dofinansowanie umożliwia ośrodkom kultury, fundacjom czy stowarzyszeniom organizację zajęć i warsztatów, zakup pomocy dydaktycznych, wynajem przestrzeni oraz realizację wydarzeń kulturalnych, takich jak koncerty czy spektakle. Wsparcie jest skierowane, poza zajęciami plastycznymi, wokalnymi czy baletowymi, na projekty aktorskie, fotograficzne i literackie. Tego typu przedsięwzięcia niosą korzyści związane z rozwojem indywidualnym dzieci i młodzieży, ale też sprzyjają budowie relacji społecznych. I – co ważne – stanowią alternatywę dla telefonu czy komputera;...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)

